„Riadenie letovej prevádzky“ pre vozidlá bez vodiča by mohlo urýchliť nasadenie

To je cieľom nového projektu, ktorý sa opiera o techniku ​​okamžitého crowdsourcingu, ktorá poskytuje nákladovo efektívne diaľkové zálohovanie v reálnom čase pre palubné autonómne systémy bez toho, aby človek musel byť fyzicky na sedadle vodiča. Výskum prebieha v Inštitúte pre výskum dopravy UMTRI.

křižovatka
 
Potreba vodičov v oblasti bezpečnosti ľudí vo vozidlách, ako sú nedávno zavedené autonómne taxíky Waymo, podkopáva ich cenovú výhodu v porovnaní s tradičnými službami zdieľania jazdy, hovoria výskumníci. Udržiava éru áut ako autonómnych obytných miestností, ktoré sú dráždivo mimo dosahu. A väčšina výskumníkov súhlasí s tým, že stroje nebudú schopné úplne prevziať riadiace povinnosti už roky alebo dokonca desaťročia.
 
„Dnešné autonómne vozidlá dokážu pomerne dobre jazdiť v typickom prostredí, ale vo výnimočných situáciách zlyhávajú – a to sú situácie, ktoré sú najnebezpečnejšie,“ povedal Walter Lasecki, odborný asistent počítačovej vedy a inžinierstva a vedúci projektu. "Navrhovanie autonómnych systémov, ktoré dokážu zvládnuť tieto výnimočné situácie, by mohlo trvať desaťročia a medzitým budeme potrebovať niečo, čo by zaplnilo túto medzeru."
 
Okamžité crowdsourcing sa líši od predchádzajúcich snáh o vzdialené ľudské zálohovanie v tom, že môže poskytnúť ľudské reakcie v priebehu niekoľkých milisekúnd – potenciálne dosť rýchlo, aby pomohol vyhnúť sa výkyvom vozidla alebo manévrovať okolo kúska vozovky. Využíva technológiu pripojených vozidiel a diaľkovo ovládané riadiace centrum.

noční provoz
 
Minulý rok sa v USA nachádzalo 3,2 bilióna míľ a najlepšie autonómne vozidlá mali v priemere jedno odpojenie každých 5000 míľ," povedal Hampshire. "Odhadujeme, že ak by všetky tieto míle boli automatizované, potrebovali by ste približne 50 000 až 100 000 zamestnancov, rozdelených podľa mesta. Takáto sieť by mohla fungovať ako predplatená služba, alebo by to mohla byť vláda, podobná dnešnej leteckej doprave. riadiaceho systému.